donderdag 21 oktober 2010

GOD VS satan



"Er is een eeuwige strijdt tussen het kwaad en het goede. DUISTER VS LICHT, de duivel VS God."

De grote vraag is; IS ER EEN STRIJD???
Moeten wij elke dag achterom kijken of het kwaad ons niet volgt? Moet we uitkijken dat we niet worden aangevallen door de zweepslagen van Satan?

Om een lang blog kort te maken.. NEE er is geen strijd! Als er momenteel nog strijd was dan zou Jezus dus voor niets aan het kruis zijn gegaan en heeft Hij dus niet alles overwonnen!

Wat goed is om te begrijpen is dat God ALLES in ALLES is! God is dan de Heerser en Koning over ALLES!

Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den VREDE en schep het KWAAD , Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Jesaja 45:7

De duivel heeft geen macht en kan niks! Hij is al lang overwonnen en heeft daarom geen invloed op ons leven. God daarin tegen kan hem wel de toestemming geven om in ons leven te komen. WAT?! JAAHAA Wilt God dat ik pijn of verdriet krijg? Natuurlijk niet! Maar...

God is God. Daarbij wil God erkent worden voor de dingen die hij doet. Een goed voorbeeld is het verhaal van Job. Job had ALLES er ontbrak hem niets totdat God toestemming gaf aan de duivel om in te grijpen op zijn leven. Job 1:12-13
God gaf de duivel toestemming om ellende in het leven Job te brengen. Voor de duidelijkheid; God gaf toestemming aan de duivel en de duivel nam niet zelf het initiatief of de macht. NEE God gaf toestemming!

In het gehele boek lees je dat de duivel elke keer weer bij God komt om weer iets anders af te nemen van Job. Uiteindelijk is alles van hem afgenomen! Zijn familie, vrienden,vee land etc. Maar toch bleef Job in God vertrouwen! Uiteindelijk kreeg Job twee keer zoveel terug dan dat hij oorspronkelijk had gekregen van God. Job 42:10

Daarna kwamen al zijn broers, zusters en zijn vroegere vrienden en bekenden naar zijn huis voor een feestmaal. Zij beklaagden hem om alles wat hij had moeten doormaken en troostten hem na alle ellende, die de HERE hem had bezorgd. Job 42:11

Wij moeten vertrouwen dat God alles alles leid... God zegt ook tegen Job als je alles zelf zo goed kan doe het dan maar zelf (Job 40). Maar Job geeft daarna toe (Job 42) dat zijn gedachten te beperkt zijn en dat God VER BOVEN zijn gedachten stijgt.

Wij mensen willen alles begrijpen en wij willen precies weten wat God met ons leven wilt. Maar onze menselijke gedachtes zijn VEEEEL te beperkt om de grootheid van God te snappen.

Om nogmaals antwoord te geven op de eerste vraag; Is er strijd?!! NEE er is geen strijd! God gebruikt situaties om zijn grootheid te tonen. Hij gebruikte de duisternis om zijn licht te laten zien! GOD HEERST IN ALLES!

2 opmerkingen:

Jerry zei

Hallo gelovige! Een goed stuk hoor!
Eindelijk iemand die durft openlijk te zeggen, zonder te denken aan de tradities en de eigen menselijke interpretaties van Gods Woord, God is overwinnaar

Bestaan er ook T-shirts van deze afbeelding? Zo ja laat u het mij weten?!

Anoniem zei

Beste Blogger,

Een goed artikel waar menigeen zijn wenkbrauwen zal doen fronsen.

Na het lezen van deze blog heb ik een vraag.

Zondigde God met het scheppen van de [Duivel] Tegenstander?

Ik hoor graag jou reactie.
Mvgr
CD