maandag 11 oktober 2010

Vechten tegen het KWAAD!

Hoe vaak hebben wij deze uitspraak wel niet gehoord???

Ik in ieder geval te vaak! Alles wat, slecht is, duister, kwaad etc. komt van de duivel. Die probeert ons leven te verzieken en ons aan te vallen op alle dierbare dingen in ons leven. Een deel van dit is ook waar MAAR!!!!

Heeft God dan geen grip op de duivel? Is de duivel sterker dan God? Is er echt een strijdt tussen het Koninkrijk van God en het leger van de duivel?


Maar: Want ALLES komt van God, ALLES bestaat DOOR GOD en ALLES EINDIGT in God. Voor HEM is ALLE eer, voor altijd en eeuwig. Amen.
Rom 11:32-36

Dan komt het kwade (duisternis) ook van God! Oh Oh...

Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den VREDE en schep het KWAAD, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Jesaja 45:7

Dit houdt in dat God ook het kwade schept! Voor God was er niemand. Engelen bestonden nog niet, de aarde, de mens etc. Dus de duivel bestond ook nog niet. God heeft ook hem gemaakt. Nu komt het verhaal dat de duivel een gevallen engel is omdat hij net als God wou zijn. God was zo 'boos' dat Hij hem uit de hemel op aarde heeft gegooid.

Samengevat: God heeft iets gemaakt maar dat mislukt... Maakt God dan ook fouten? NEE

Voorbeeld:
De boom van goed en kwaad... Als Gods plan (volgens sommige christenen) was om voor altijd met zijn schepping te wandelen in het paradijs waarom schiep Hij dan de boom van goed en kwaad?

A: Er zaten lekkere vruchten aan?
B: Omdat het een mooie boom was?
C: Omdat de mens er uiteindelijk van zou moeten eten! BINGO!

Waarom? Heel makkelijk: Als God wilde dat we nog steeds in het paradijs zouden lopen dan liepen we er nog steeds. God maakt geen fouten Hij heeft een plan hij ziet het totale plaatje! Alles is al ingecalculeerd. Hoe kan God zijn enorme kracht en genade laten zien als alles altijd maar goed is? God gebruikt de duisternis/kwaad om zijn licht/genade te laten zien aan zijn schepping!

Als je kijkt naar Job. God gaf zelfs toestemming aan de duivel toen hij Job wou aanvallen. De duivel kon niks! Hij kwam naar God toe om te vragen of hij Job iets mocht aandoen. EN GOD LIET DIT TOE! HIJ gaf toestemming! Waarom deed God dit? Was hij boos op Job? NEE hij kon hierdoor zijn enorme grootheid laten zien! Job kreeg namelijk enorm veel pijn, verdriet etc. maar bleef toch vertrouwen in God. Alles wat Job had kreeg hij dubbel en dwars terug van God!

Kort gezegd: Als iets erg gebeurt ('Het kwaad') zeg dan niet gelijk dat dit 'het werk' is van de duivel. God heeft alles onder controle Hij heeft alles in zijn handen, zijn leiding is perfect, Hij maakt geen fouten!!!

Ik immers ben God, en er is geen ander, God, en niemand is Mij gelijk; Ik, die van den beginne de afloop verkondig en vanouds wat nog niet geschied is; die zeg: Mijn raadsbesluit zal volbracht worden en Ik zal al mijn welbehagen doen
Jesaja 46: 9-10

Geen opmerkingen: