maandag 18 oktober 2010

Wie is de baas?!

God in een doosje

"Wij moeten heersen! God heeft toestemming van ons nodig anders kan Hij niks doen! Door gebed geven wij toestemming aan God om in ons leven in te grijpen."

Hoeveel vraagtekens zet jij achter deze uitspraken? Ik hoop dat het een heleboel zijn! Want ik snap niet wat sommige mede christenen wel niet denken! Wij geven God toestemming pffff.... ik denk dan gelijk aan de tekst:

Wee de man, die zijn schepper bestrijdt. Durft de pot ruzie te maken met zijn maker? Zegt de klei tegen degene die haar kneedt: "Stop, u doet het verkeerd!" of roept de pot: "U kunt er niets van!... De HERE, de Heilige van Israël, Israëls schepper, zegt: Welk recht hebt u om vraagtekens te zetten achter wat Ik doe? Wie denkt u dat u bent om Mij bevelen te geven over het werk van mijn handen? Jesaja 45:9-11

Wie zijn wij als nietig mens om te zeggen tegen God; "U doet het niet goed hoor, ik wil dat het op mijn manier gebeurt". Inderdaad wat denken wij mensen wel niet?!!!

In de bijbel pslam 82:6 wordt er ook genoemd dat wij als Goden zijn maar dat is heel normaal als wij naar zijn evenbeeld zijn gemaakt. Ook staat er Genesis 1 geschreven dat de mens zal heersen op aarde...

Voor vele mensen is dit de bevestiging dat wij de baas zijn op aarde en ALS God wilt ingrijpen moet hij even bij ons aan de bel trekken want dan zullen WIJ Hem wel even toestemming geven. WAT ????????

Dit soort mensen denken dat ze God in een hokje kunnen plaatsen. Een God met kaders en beperkingen. God is niet ALmachtig, maar machtig als wij Hem die macht geven. De vraag die ik dan stel is; Als wij dan zogenaamd "heersen" waar hebben wij dan God voor nodig?

Zal God dan mensen harten beïnvloeden? JA! Het hart van de koning ligt in de hand van de HERE; als een waterloop kan het naar alle kanten worden gebogen, zodat de koning precies doet wat de HERE wil. Spreuken 21:1

God verhardt (Farao Egypte) én opent harten (Lydia) van wie Hij maar wil Romeinen 9:18, Handelingen 16:14 God is GOD en niemand kan Zijn bedoeling en plannen weerstaan Romeinen 9:20; Job 42:2

Jezus zegt in lukas 22:42“niet mijn wil maar uw wil” Jezus deed dus niet wat Hij wou, (zijn wil) maar Gods WIL! Jezus begreep dat hij er zelf niks tegen kon doen om de wil van God tegen te houden.

GOD IS ALMACHTIG! Hij heeft alles in zijn handen!

GOD = GOD hij doet wat hij wilt!Rom 9:18 Hij is de regisseur in ons leven hij bepaalt wat er gebeurt en Hij leidt jou! Efez 2:10 Het pad wat een ieder van ons moet gaan bewandelen, is al lang uitgestippeld. Dit is inclusief wat wij zien als menselijke 'fouten'. God maakt geen fouten hij heeft alles onder controle. Fouten = Zonden = Is je doel missen en God zondigt niet en HIJ MIST NOOIT ZIJN DOEL! HIj heeft alles gemaakt met een doel zelfs de godelozen Spreuk 16:4

God heeft ziet het totale plaatje. Wij zijn bij stap 1 God is al bij stap 100! Hij loopt voor je uit en bereidt jouw weg! Zorg dat je Hem groot maakt, dank Hem, aanbid Hem voor de dingen die Hij nu doet maar ook gaat doen. Hij verdient alle eer en glorie!

Het hart des mensen overdenkt zijn weg; maar de HEERE stiert zijn gang... In het hart des mans zijn veel gedachten; maar de raad des HEEREN, die zal bestaan. Spreuk 16:9 - 19:21

1 opmerking:

Anoniem zei

Geachte Blogger,

Wij noemen dit “Top-Down” constructie; geen mens komt eraan te pas!
God is de Onderschikker die alles aan Zichzelf onderschikt. Hij is aan niemand ook maar enige verantwoording schuldig, Hij is DE Soevereine!
Voor de mens is dit moeilijk te bevatten dat God De Soevereine is. Mensen denken als zij het woord Soevereine horen dan denken zij in termen als “onderdrukking en macht’
Maar bij God is het liefde en genade!

De meeste predikers, voorgangers, etc prediken dat de mens moet immers zelf beslissen of men gered wil worden. Nergens in de Schrift kom je echter deze leer tegen. Alles wijst er op dat God de complete mensheid al heeft gered voor dat einddoel van Hem (Rom 3:23,24; 5:18,19).

Dus blogger schud de zaak maar goed wakker. Want het zo goed te weten dat HIJ deze wereld onder controle heeft.

Groet,
CD